-->

كيف تفوز في مود كلاش سكواد فري فاير

بعد هذه المقاله يا عزيزي راح تودع الخساره نهائيا لما تلعب الكلاش سكواد مع اصحابك وراح ترفع مستواك باللعب للاعلى لان بهذه المقاله سوف نستعرض ابرز الاخطاء اللي ممكن تقع فيها في كلاش اسكواد واللي راح تنقص من مستواك في اللعب.

كيف تفوز في مود كلاش سكواد فري فاير

اول خطا دايما بشوف اللاعبين بيعملوه وهم بيلعبوا كلاش سكواد ان اول ما يعرفوا مكان الخصم بيهجموا عليه بشكل مباشر بدون تخطيط وحمايه يعني بشكل مباشر اعمى وهذا الشيء غلط يا شباب لانه هيعطي لخصمك فرصه يفاجئك لما تهجم عليه الحل بسيط جدا يا شباب لما تعرف مكان خصمك ما في داعي تهجم عليه مباشره بامكانك تتغلب عليه وانت واقف مكانك بدون ما تتحرك عن طريق انك تأخذ كفر وراء حائط او وراء ثلجه وتطخ علي الخصم وترجع تاخد كفر وهكذا او انك تخاطر وتهجم علي الخصم ولكن مع الحفاظ علي اخذ الكفر او انك تتحرك ويكون امامك ثلج او شجر او مبني وهكذا.

الخطا الثاني وهو عباره عن نصيحه اوعى تتخبى ورا البوكس الازرق او الاحمر لان الخصم بامكانه يطخ على رجلك بدون ما تكون شايفه او حتى هو يشوفك فيا شباب اي مكان تشوفوا فيهم الصندوقين دول ما تتخبوا خلفهم.

البوكس الاحمر والازرق في لعبه فري فاير

النصيحه الثالثه وهي اوعي تتخبوا ورا البوكس الخشبي الاختباء وراء هذا البوكس الخشبي اسوء من الاختباء وراء الصندوقين الازرق والاحمر لان هذا البوكس لما تتخبى وراه راح يكشفك رأسك للعدو وراح تبلع من خصمك بسهوله وانت مفكر حالك بمكان امن.

الصندوق الخشبي في لعبه فري فاير

النصيحه الرابعه وهي لما تكون واقف على برج وتقع نوك ضروري تباعد راسك عن حيطان البرج لان راسك هيبان من وراء الجدار وخصمك هيفاجئك ويفنشك .

شكل البرج في لعبه فري فاير

الغلطه الرابعه وهي ان انا بشوف كتير لاعبين لما بيرموا القنابل بيرموها بشكل مباشر على الاعداء وهذا كتير غلط لانه لما ترمي القنبله مباشره وتوصل عند خصمك هتحتاج فتره من الزمن عشان تنفجر وهذا راح يعطي وقت لخصمك عشان يهرب والحل كتير بسيط يا شباب وهو انه لما تمسك القنبله عشان ترميها لازم تستنى شويه وقت وبعدين ترميها على خصمك عشان لما توصل على الارض تنفجر وما تعطي فرصه لخصمك عشان يهرب .

النصيحه الخامسه وهي ان دايما لما تلعب في مساحات مكشوفه وواسعه لازم سلاح مدى بعيد وخد بالك تشتري سلاح مدى قريب لان بسلاح المدي البعيد بامكانك تقتل خصمك من غير ما تتحرك من مكانك .

النصيحه السادسه وهي اوعي تهجم على فريق خصمك لحالك لازم يكون معك صاحبك لانك راح تموت بسهوله حتى لو مستواك باللعب احسن من خصمك الكثره تغلب الشجاعه .

النصيحه السادسه انه لازم لما صاحبك يقع ضروري تساعده ما بعرف ليش معظم اللاعبين بيغفلوا عن هذه النقطه لانو كل ما نقص عدد لاعبين الفريق نقصت فرصتهم في الفوز .

النصيحه رقم 8 هي عكس رقم 7 وهي لما خصمك يقع لازم تفنشه اوعى تعطي فرصه لفريقهم انهم يصحوا اصحابهم هذه النقطه مهمه وللاسف كثير من اللاعبين بينسوها .

النصيحه رقم 9 لما يكون خصمك قريب من عندك اوعى تطخ عليه بسلاح مدى بعيد لانه ممكن تبدأ تطخ قبل خصمك بس تموت قبله فعشان كده ما تطخ على خصمك لما يكون قريب من عندك الا بسلاح مدى قريب وعلى فكره ما تستحي بالمره انك تستخدم الدبل فيكتور لانه تقريبا هو افضل سلاح مدى قريب هو والشتقن .

النصيحه الاخيره وهي لما تلعب مع اصحابك يفضل كلكم تلبسوا نفس الاسكن هذا الشيء راح يشتت كتير فريق خصمك وهيزود من فرصه مكسبكم في الجيم .


لنصائح احتراف لعبه فري فاير شاهد هذا الفيديو